Góry Opawskie - Biskupia Kopa

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
28 czerwca 2017

3 czerwca 2017 r. odbył się ostatni w tym roku szkolnym rajd górski zaliczany do Ligii Turystyki Górskiej. Uczestniczyło w nim 13 uczniów z naszej szkoły pod opieką pani Agnieszki Liszki i 4 osoby towarzyszące – rodzice i rodzeństwo uczniów.

Trasa rajdu przebiegała przez Góry Opawskie  leżące w Sudetach Wschodnich. Nasza wędrówka rozpoczęła się w miejscowości Pokrzywna skąd udaliśmy się w stronę Doliny Bystrego Potoku, gdzie duże wrażenie na uczestnikach raju zrobiło wspinanie się po 11 metrowej, metalowej  drabince na Gwarkową Perć – dawny kamieniołom łupków.
W dalszej drodze udaliśmy się do schroniska pod Biskupią Kopą, gdzie mieliśmy czas na odpoczynek i posiłek. Najważniejszym etapem naszej wędrówki było zdobycie szczytu Biskupiej Kopy (874 m n.p.m.). Piękne  panoramy gór podziwialiśmy z wieży widokowej wzniesionej na szczycie. W drodze powrotnej zeszliśmy do Jarnołtówka. Wędrując przy cudnej, słonecznej pogodzie i  wśród pięknej sudeckiej przyrody zdobyliśmy 16 pkt. do GOT–u.

Na kolejne rajdy górskie zapraszam w przyszłym roku szkolnym.