Przygoda z programowaniem

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Autor: Damian Adamek

  1. Ogólny opis
    Innowacja prowadzona jest w ramach udziału w pilotażu wdrożenia programowania prowadzonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Dotyczy zajęć komputerowych, na których nauczyciel oprócz realizacji podstawy programowej wprowadza uczniów w podstawy programowania. Skierowana jest ona do uczniów klas czwartych, z kontynuacją w piątych i szóstych. Program nauczania przewiduje, iż połowa czasu lekcji zostanie przeznaczona na naukę programowania. W innowacji wykorzystywane są środowiska programistyczne dostosowane do wieku uczniów np. KTurtle, Code.org, czy też Scratch (ten ostatni powstał na najsłynniejszej uczelni technicznej świata Massachusetts Institute of Technology i wykorzystywany jest powszechnie na całym świecie). Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, rozumowania, wnioskowania, kreatywności.
  2. Liczba beneficjentów
    66 uczniów
  3. Finansowanie
    Nie wymaga zwiększonych nakładów finansowych.  Innowacja realizowana w ramach lekcji zajęć komputerowych.
  4. Termin realizacji
    lata szkolne: 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019

Artykuły

Przejdź do - Rok szkolny 2018/2019

Rok szkolny 2018/2019

29 maja 2019

W ostatnim etapie nauki programowania uczniowie kodowali w języku opartym na Logo z wykorzystaniem programu KTurtle.

Czytaj więcej o: Rok szkolny 2018/2019
Przejdź do - Rok szkolny 2017/2018

Rok szkolny 2017/2018

13 czerwca 2018

W bieżącym roku szkolnym uczniowie rozwijali swoje umiejętności programowania w środowisku Scratch.

Czytaj więcej o: Rok szkolny 2017/2018
Przejdź do - Rok szkolny 2016/2017

Rok szkolny 2016/2017

17 czerwca 2017

Uczniowie swoją pierwszą przygodę z programowaniem zaczęli od projektu code.org. Nauka polegała na rozwiązywaniu łamigłówek o różnorodnej tematyce i trudności poprzez tworzenie odpowiedniego programu komputerowego.

Czytaj więcej o: Rok szkolny 2016/2017