Zwierzęce lekturki spod chmurki
Od 01.01.2020 – 29.02.2020 wykonywaliśmy zadania z II modułu „Zwierzęce lekturki spod chmurki”.
Do realizacji tego modułu wybraliśmy lekturę „Doktor Dolittle i jego zwierzęta” autor: Hugh Lofting. Tak jak poprzednio, realizację modułu rozpoczęliśmy od przeczytania lektury. Wszystkie rozdziały czytaliśmy wspólnie na lekcjach.
Pierwszym z wykonanych zadań było wypełnienie kart lekturnika związanych z lekturą. „Doktor Dolittle i jego zwierzęta” to książka pełna przygód, dlatego nie lada problemem był wybór ulubionej przygody bohaterów. Największą popularnością cieszyła się jednak przygoda z piratami. Dzieci wykazały się niezwykłą wyobraźnią rysując zimowe wersje krainy z przeczytanej lektury, szczególnie, że część wydarzeń miała miejsce w Afryce.
Kolejnym zrealizowanym zadaniem było wykonanie plakatów zachęcających do przeczytania lektury. Uczniowie w grupach wykonali wstępne projekty plakatów, by później przystąpić do ich realizacji. Ile głów tyle pomysłów, ale efekt końcowy jak zawsze zadowolił wszystkich.
Do realizacji trzeciego zadania zaprosiliśmy panią wicedyrektor Beatę Olesik, która jest nauczycielem języka polskiego. Pani wicedyrektor była przewodniczącą jury w „Klasowym Konkursie Pięknego Czytania”. Do konkursu przystąpiło ośmioro chętnych uczniów naszej klasy. Pomimo tego, że konkurs odbył się w klasie, nie obyło się bez stresu.
Najwięcej frajdy przyniosło nam wykonanie dwóch ostatnich zadań. Pierwsze to wykonanie legowisk dla naszych pupili. Przed przystąpieniem do wykonania prac, przez kilka dni gromadziliśmy w klasie kartony różnej wielkości. W legowiska uczniowie włożyli dużo pracy i serca, bo w końcu miały być to miejsca wypoczynku ich pupili.
Ostatnim zrealizowanym zadaniem, które na pewno długo pozostanie w pamięci uczniów, była wizyta u weterynarza. W końcu doktor Dolittle był weterynarzem. Poznaliśmy specyfikę pracy weterynarza. Od pani weterynarz dowiedzieliśmy się wielu rzeczy dotyczących pielęgnacji naszych zwierząt, zwłaszcza piesków. Uczniowie mieli okazję posłuchać przez stetoskop bicia serca psa, zobaczyć jego serduszko na USG, a także ocenić stan uzębienia czworonoga. Największe wrażenie na uczniach zrobiły pasożyty zwierzęce, które oglądali w małych fiolkach wypełnionych formaliną. Wizytę zakończyliśmy wręczeniem podziękowania dla pani doktor i wspólnym zdjęciem.