Szkoła Podstawowa nr 16 im. Konstytucji 3 Maja w Jaworznie
Przygoda z programowaniem
Autor: Damian Adamek
- Ogólny opis
Innowacja prowadzona jest w ramach udziału w pilotażu wdrożenia programowania prowadzonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Dotyczy zajęć komputerowych, na których nauczyciel oprócz realizacji podstawy programowej wprowadza uczniów w podstawy programowania. Skierowana jest ona do uczniów klas czwartych, z kontynuacją w piątych i szóstych. Program nauczania przewiduje, iż połowa czasu lekcji zostanie przeznaczona na naukę programowania. W innowacji wykorzystywane są środowiska programistyczne dostosowane do wieku uczniów np. KTurtle, Code.org, czy też Scratch (ten ostatni powstał na najsłynniejszej uczelni technicznej świata Massachusetts Institute of Technology i wykorzystywany jest powszechnie na całym świecie). Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, rozumowania, wnioskowania, kreatywności. - Liczba beneficjentów
66 uczniów - Finansowanie
Nie wymaga zwiększonych nakładów finansowych. Innowacja realizowana w ramach lekcji zajęć komputerowych. - Termin realizacji
lata szkolne: 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019
Artykuły
Rok szkolny 2018/2019
29 maja 2019
W ostatnim etapie nauki programowania uczniowie kodowali w języku opartym na Logo z wykorzystaniem programu KTurtle.
Czytaj więcej o: Rok szkolny 2018/2019Rok szkolny 2017/2018
13 czerwca 2018
W bieżącym roku szkolnym uczniowie rozwijali swoje umiejętności programowania w środowisku Scratch.
Czytaj więcej o: Rok szkolny 2017/2018Rok szkolny 2016/2017
17 czerwca 2017
Uczniowie swoją pierwszą przygodę z programowaniem zaczęli od projektu code.org. Nauka polegała na rozwiązywaniu łamigłówek o różnorodnej tematyce i trudności poprzez tworzenie odpowiedniego programu komputerowego.
Czytaj więcej o: Rok szkolny 2016/2017