Zwierzęce lekturki spod chmurki

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
2 marca 2020

Od 01.01.2020 – 29.02.2020 wykonywaliśmy zadania z II modułu „Zwierzęce lekturki spod chmurki”.

Do realizacji tego modułu wybraliśmy lekturę „Doktor Dolittle i jego zwierzęta” autor: Hugh Lofting. Tak jak poprzednio, realizację modułu rozpoczęliśmy od przeczytania lektury. Wszystkie rozdziały czytaliśmy wspólnie na lekcjach.

Pierwszym z wykonanych zadań było wypełnienie kart lekturnika związanych z lekturą. „Doktor Dolittle i jego zwierzęta” to książka pełna przygód, dlatego nie lada problemem był wybór ulubionej przygody bohaterów. Największą popularnością cieszyła się jednak przygoda z piratami. Dzieci wykazały się niezwykłą wyobraźnią rysując zimowe wersje krainy z przeczytanej lektury, szczególnie, że część wydarzeń miała miejsce w Afryce.

Kolejnym zrealizowanym zadaniem było wykonanie plakatów zachęcających do przeczytania lektury. Uczniowie w grupach wykonali wstępne projekty plakatów, by później przystąpić do ich realizacji. Ile głów tyle pomysłów, ale efekt końcowy jak zawsze zadowolił wszystkich.

Do realizacji trzeciego zadania zaprosiliśmy panią wicedyrektor Beatę Olesik, która jest nauczycielem języka polskiego. Pani wicedyrektor była przewodniczącą jury w „Klasowym Konkursie Pięknego Czytania”. Do konkursu przystąpiło ośmioro chętnych uczniów naszej klasy. Pomimo tego, że konkurs odbył się w klasie, nie obyło się bez stresu.

Najwięcej frajdy przyniosło nam wykonanie dwóch ostatnich zadań. Pierwsze to wykonanie legowisk dla naszych pupili. Przed przystąpieniem do wykonania prac, przez kilka dni gromadziliśmy w klasie kartony różnej wielkości. W legowiska uczniowie włożyli dużo pracy i serca, bo w końcu miały być to miejsca wypoczynku ich pupili.

Ostatnim zrealizowanym zadaniem, które na pewno długo pozostanie w pamięci uczniów, była wizyta u weterynarza. W końcu doktor Dolittle był weterynarzem. Poznaliśmy specyfikę pracy weterynarza. Od pani weterynarz dowiedzieliśmy się wielu rzeczy dotyczących pielęgnacji naszych zwierząt, zwłaszcza piesków. Uczniowie mieli okazję posłuchać przez stetoskop bicia serca psa, zobaczyć jego serduszko na USG, a także ocenić stan uzębienia czworonoga. Największe wrażenie na uczniach zrobiły pasożyty zwierzęce, które oglądali w małych fiolkach wypełnionych formaliną. Wizytę zakończyliśmy wręczeniem podziękowania dla pani doktor i wspólnym zdjęciem.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Przygotowanie plakatów

    Przygotowanie plakatów

  • Powiększ zdjęcie Plakat

    Plakat

  • Powiększ zdjęcie Praca przy legowiskach

    Praca przy legowiskach

  • Powiększ zdjęcie Robimy legowiska

    Robimy legowiska

  • Powiększ zdjęcie Gotowe legowiska

    Gotowe legowiska

  • Powiększ zdjęcie Legowiska

    Legowiska

  • Powiększ zdjęcie Uzupełniamy II moduł

    Uzupełniamy II moduł

  • Powiększ zdjęcie U weterynarza

    U weterynarza

  • Powiększ zdjęcie Wizyta u weterynarza

    Wizyta u weterynarza

  • Powiększ zdjęcie Wspólnie z panią weterynarz

    Wspólnie z panią weterynarz

  • Powiększ zdjęcie Konkurs pięknego czytania

    Konkurs pięknego czytania

  • Powiększ zdjęcie Zwycięzca konkursu pięknego czytania

    Zwycięzca konkursu pięknego czytania